Visitation
Når vi får en henvendelse fra de sociale myndigheder, den
anbringende kommune eller Pædagogisk Psykologisk Rådgivning
(PPR), vil vi efterspørge oplysninger om den unges forløb og en
kort redegørelse fra den anbringende myndighed om årsagen til visiteringen.
Vi evaluerer herefter, om Gjeddesgaard-Falster er den rette
anbringelse for den unge. Vi drøfter den unges profil i forhold til
den øvrige gruppe beboere på stedet og ikke mindst den unges
behov for aktiviteter eller pædagogiske forløb.
Vi involverer relevante psykologer i en visitation, såfremt vi skønner
det nødvendigt. I nogle tilfælde må vi indhente supplerende
erklæringer og udtalelser i proceduren for at sikre den bedst
mulige placering af den unge.
Vi inviterer forældre og den unge til et besøg på Gjeddesgaard-Falster. På mødet fortæller vi om, hvordan det er at bo hos os, og hvilke forventninger vi har til den unge. Vi er også interesserede i at høre, hvilke behov den unge har. Den unge får desuden mulighed for at møde andre unge på institutionen.
I forbindelse med visitationsproceduren arbejder skole- og opholdsdel sammen om at skabe et fælles pædagogisk fundament, som tilgodeser de forskellige aspekter i den unges livssituation.
anbringende kommune eller Pædagogisk Psykologisk Rådgivning
(PPR), vil vi efterspørge oplysninger om den unges forløb og en
kort redegørelse fra den anbringende myndighed om årsagen til visiteringen.
Vi evaluerer herefter, om Gjeddesgaard-Falster er den rette
anbringelse for den unge. Vi drøfter den unges profil i forhold til
den øvrige gruppe beboere på stedet og ikke mindst den unges
behov for aktiviteter eller pædagogiske forløb.
Vi involverer relevante psykologer i en visitation, såfremt vi skønner
det nødvendigt. I nogle tilfælde må vi indhente supplerende
erklæringer og udtalelser i proceduren for at sikre den bedst
mulige placering af den unge.
Vi inviterer forældre og den unge til et besøg på Gjeddesgaard-Falster. På mødet fortæller vi om, hvordan det er at bo hos os, og hvilke forventninger vi har til den unge. Vi er også interesserede i at høre, hvilke behov den unge har. Den unge får desuden mulighed for at møde andre unge på institutionen.
I forbindelse med visitationsproceduren arbejder skole- og opholdsdel sammen om at skabe et fælles pædagogisk fundament, som tilgodeser de forskellige aspekter i den unges livssituation.